Veelgestelde vragen

Hoe gaat Atomrepair met mijn data om?

Wanneer een apparaat aan mijn zorgen overgedragen wordt, geef je daarmee ook vaak data uit handen. Die data kan bestaan uit privéfoto's en documenten, of bijvoorbeeld een boekhouding. Het is lastig om in de vaak korte tijd die we elkaar spreken een vertrouwensband op te bouwen en daarom niet verwonderlijk als je je bezorgd maakt om je bestanden. Die zorgen wil ik, voor zover mogelijk, hier wegnemen. Het is me tot nu toe (na jaren met andermans laptops te hebben gewerkt) nog niet gelukt om de data van een klant kwijt te raken of per ongeluk een schijf te wissen.
Ik ga altijd zeer zorgvuldig om met andermans spullen. Wanneer er enige zorg bestaat over de toestand van een gegevensdrager maak ik een backup van de data alvorens aan het werk te gaan. Deze backup blijft bestaan tot het moment dat de reparatie of service voltooid is.
Ten slotte nog dit: Ik beschouw het ongevraagd rondneuzen in andersmans data als zeer bedenkelijk gedrag en begin daar dan ook nooit aan.

Wat kost service of reparatie bij Atomrepair?

De kosten van onderhoud of een reparatie zijn sterk afhankelijk van de prijs van de onderdelen en de tijd die met de reparatie of het onderhoud gemoeid is. In sommige gevallen kan ik zonder vooronderzoek al een goede inschatting van de kosten maken, die laat ik dan meteen weten. Is er wel een vooronderzoek nodig, dan kost dat niets en neem ik daarna contact met u op om de opties te bespreken.

Hoe lang duurt een reparatie of onderhoudsbeurt?

Een onderhoudsbeurt duurt tussen de 2 en 5 werkdagen, afhankelijk van wat er moet gebeuren en hoeveel werk ik heb liggen. Bij het maken van een afspraak kan ik hierover duidelijkheid geven.
Bij een reparatie is het vaak nodig om onderdelen te bestellen die soms uit het buitenland moeten komen. Een aantal veelgebruikte onderdelen heb ik op voorraad, maar niet alles. Het is dus regelmatig wachten op een pakje. Hierover kan ik na een vooronderzoek duidelijkheid geven.

Heb ik garantie op onderhoud of reparatie?

Op onderhoud geef ik in beperkte mate garantie. Komt een opgelost probleem binnen korte tijd weer terug, of is het niet opgelost, dan acht ik mijzelf daarvoor in de meeste gevallen verantwoordelijk. Er hoeft dan geen tweede maal voor hetzelfde werk betaald te worden.
Bij reparatie hanteer ik een garantie van 3 maanden op defecten. Fysieke of vochtschade onstaan na de reparatie valt niet onder de garantie.

Kan ik mijn computer ook ter reparatie opsturen?

Jazeker, maar alleen in overleg. Neem contact op om dit te bespreken. Het is ook mogelijk de laptop (goed verpakt!) thuis af te laten halen door een koerier.

Hoe kan ik betalen?

Dit kan op het moment van ophalen contant, of per bankoverschrijving. De benodigde gegevens hiervoor zijn op de factuur vinden. Het is ook mogelijk om via iDeal te betalen.

Wat kost een vooronderzoek?

Een vooronderzoek is gratis, ook als je besluit de reparatie of het onderhoud niet uit te voeren. Uitzondering hierop is wanneer er vooraf afgesproken is hier vanaf te wijken.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact op en stel de vraag per mail of telefoon.